<Date>{21/05/2002}21 Μαΐου 2002</Date>

ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ <CommissionResp>της {ΓΥΝΑ}ΕπιτροπΗς ΔικαιωμΑτων των ΓυναικΩν και Ισων ΕυκαιριΩν</CommissionResp>

<CommissionInt>προς την {ΠΟΛΙ}Επιτροπή Πολιτισμού, Νεότητας, Παιδείας, Μέσων Ενημέρωσης και Αθλητισμού</CommissionInt>

<Titre>σχετικά με την ανακοίνωση της Επιτροπής για την "Πραγμάτωση μιας ευρωπαϊκής περιοχής διά βίου μάθησης"</Titre>

<DocRef>(COM(2001) 678 – C5‑0165/2002 – 2073/2002 (COS))</DocRef>

Συντάκτρια γνωμοδότησης: <Depute>Άννα Καραμάνου</Depute>

<Procedure>ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

Κατά τη συνεδρίασή της στις {18/04/2002}18 Απριλίου 2002, η  {ΓΥΝΑ}Επιτροπή Δικαιωμάτων των Γυναικών και Ίσων Ευκαιριών όρισε συντάκτρια γνωμοδότησης την Άννα Καραμάνου.

Κατά τη συνεδρίασή της στις 21 Μαΐου 2002, η επιτροπή εξέτασε το σχέδιο γνωμοδότησης.

Κατά την τελευταία ως άνω συνεδρίαση, η επιτροπή ενέκρινε τα κατωτέρω συμπεράσματα ομόφωνα.

Ήσαν παρόντες κατά την ψηφοφορία οι βουλευτές: Άννα Καραμάνου, πρόεδρος και συντάκτρια γνωμοδότησης· Marianne Eriksson και Jillian Evans, αντιπρόεδροι· María Antonia Avilés Perea, Regina Bastos, Geneviève Fraisse, Lissy Gröner, Ρόδη Κράτσα-Τσαγκαροπούλου, Astrid Lulling, Thomas Mann, Maria Martens, Emilia Franziska Müller, Christa Prets, María Rodríguez Ramos, Feleknas Uca, Sabine Zissener, Karin Jöns (αναπλ. Fiorella Ghilardotti), Ilda Figueiredo (αναπλ. Armonia Bordes), Olle Schmidt (αναπλ. Lone Dybkjær) και Anne E.M. Van Lancker (αναπλ. Hans Karlsson).

</Procedure>
<PgPartieA><SubPage>

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Η {ΓΥΝΑ}Επιτροπή Δικαιωμάτων των Γυναικών και Ίσων Ευκαιριών καλεί την {ΠΟΛΙ}Επιτροπή Πολιτισμού, Νεότητας, Παιδείας, Μέσων Ενημέρωσης και Αθλητισμού, που είναι αρμόδια επί της ουσίας, να συμπεριλάβει στην πρόταση ψηφίσματός της τα ακόλουθα στοιχεία:

 

<ReferenceAm>Α.      λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνικοπολιτική Ατζέντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως αυτή ορίστηκε από τα Ευρωπαϊκά Συμβούλια της Λισσαβόνας και της Νίκαιας και, ειδικότερα, την πολιτική της για αύξηση της γυναικείας απασχόλησης σε ποσοστό τουλάχιστον 60% κατά τα προσεχή έτη σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση,

 

Β.      λαμβάνοντας υπόψη ότι η κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη θα βελτιωθούν περαιτέρω μέσω του αυξανόμενου ποσοστού των απασχολούμενων γυναικών, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του Συμβουλίου, και ότι ουσιαστικής σημασίας είναι τα κατάλληλα συνοδευτικά μέτρα σε ευρωπαϊκό και σε εθνικό επίπεδο,

 

Γ.      λαμβάνοντας υπόψη ότι, παρά την ενίσχυση του μορφωτικού επιπέδου και των επαγγελματικών προσόντων των γυναικών, εξακολουθούν να παρατηρούνται μεγάλες ανισότητες μεταξύ ανδρών και γυναικών στην αγορά εργασίας και στην πρόσβαση στη διά βίου μάθηση, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το ποσοστό των γυναικών που καταλήγουν σε χαμηλόμισθες απασχολήσεις για τις οποίες δεν απαιτούνται ιδιαίτερα προσόντα προκειμένου να επιτευχθεί το επίπεδο γυναικείας απασχόλησης στο ύψος του 60%,

 

1.       ζητεί από την Επιτροπή και το Συμβούλιο, τα προγράμματα για τη διά βίου μάθηση να λαμβάνουν πλήρως υπόψη τις ειδικές ανάγκες των γυναικών, δίνοντας έμφαση σε θέματα συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού, σε οικονομικά κίνητρα (υποτροφίες, επιδόματα, κλπ.), σε ερευνητικές δραστηριότητες σχετικά με την επαγγελματική εξέλιξη των γυναικών, τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, την ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων σε τομείς θετικών επιστημών και νέων τεχνολογιών και την καταπολέμηση της διαίρεσης της αγοράς εργασίας κατά φύλο·

 

2.       καλεί τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τις επιστημονικές και επαγγελματικές ενώσεις, να αναπτύξουν ευέλικτα προγράμματα συμπληρωματικής εκπαίδευσης, που θα αξιοποιούν τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας (τηλεκπαίδευση, χρήση πολυμέσων, Ιντερνέτ, κλπ) ώστε οι ενδιαφερόμενες να μπορούν να συνδυάζουν την διά βίου μάθηση με τις υποχρεώσεις της επαγγελματικής και της ιδιωτικής ζωής·

 

3.       επισημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αναλάβουν ενεργό ρόλο και να ενθαρρύνουν τη συνεχή ανανέωση της γνώσης και τη διερεύνηση των επαγγελματικών επιλογών των γυναικών, μέσω του σχεδιασμού κατάλληλων προγραμμάτων υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών και αξιοποίησης των στατιστικών στοιχείων·

 

4.    θεωρεί ότι, προκειμένου να καταπολεμηθεί ο κοινωνικός αποκλεισμός, θα πρέπει να

δίνεται προτεραιότητα στις ευάλωτες μονάδες πληθυσμού, που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στην επαγγελματική κατάρτιση, όπως είναι μόνοι γονείς, γυναίκες μετανάστριες, γυναίκες που ζουν σε αγροτικές περιοχές ή υπό καθεστώς φτώχειας· ειδική μέριμνα θα πρέπει να δοθεί για την αύξηση της παρουσίας των γυναικών σε τομείς στους οποίους υποεκπροσωπούνται·           

 

 

5.       ζητεί από τα κράτη μέλη να επικεντρώσουν τις προσπάθειες τους ώστε η πολιτική του gender mainstreaming να αποτελέσει μέρος της συνολικής πολιτικής για την προώθηση της διά βίου μάθησης.</ReferenceAm></SubPage></PgPartieA>